Tomb Raider történetek

Keresés

Folytatjuk a "Tomb Raider történetek" címre keresztelt sorozatunkat. A következő cikk az 1997 novemberében megjelent Tomb Raider második részének születéséről, munkálatairól, ritkaságairól szól.
Érdekesebbnél érdekesebb képeket és videókat is láthattok a régmúltból.

 

Tomb Raider 2

Megjelenés éve:

PC: 1997. november
PlayStation: 1997. november
Mac: 1997, november; 2011. október
iOS: 2014. december


Mint azt az előző cikkünkben is olvashattátok, a Tomb Raider hatalmas sikernek örvendett 1996-ban, így hát kétségtelen volt, hogy jön a folytatás.
Amint a TR1 munkálatait befejezte a Core, máris jöttek az ötletek a folytatáshoz. Ám Toby Gard otthagyta a fejlesztőcsapatot, mondván, hogy Larából szeximbólumot csináltak... De ezzel a fejlesztés nem állt meg, sőt! Egy ősi kínai ereklyére esett a választás, nevezetesen Xian tőrére.

El is kezdődtek a munkálatok, építették a pályákat. :-) A TR1-es motort és szerkesztőt használták a TR1-es Larával, fegyvereivel… Még az életcsíkok is TR1-esek voltak, sőt az iránytű is benne maradt. Eleinte valószínű, hogy meg akarták tartani a TR1 Larát, mint játékbeli modellt, vannak erre utaló tervrajzok. De nem gondolták, hogy majd csak az alap ruha lesz megint az egész játékban. A havas, víz alatti helyszínekhez is kellett valami. Így jött képbe Larán a dzseki (ami a kezdetekben Pierre dzsekije volt) majd a búvárruha, amely fekete-sárga színben tündökölt. Ám ahogy haladtak a munkálatok, a modellre rábiggyesztették a már tökéletesen működő copfot, majd később Larát is átalakították. Több poligonból épült fel, formásabb lett tetőtől talpig. Az új Larához új mozgások is társultak: az előre és hátra szaltó csavarral, létramászás.

Aztán jöttek a legnagyobb újítások: a járművek (motorcsónak, motoros szán) és a fáklya. (A fáklya kicsit ellentmondásos, mert rendereken zöld színű, játékban pedig fehér, bár ez érthető, mert a motor csak a fehér és fekete színeket ismerte.)

A „végleges” helyszínek Kína, Velence, Titanic, (igen, jól olvasod! :-) ) Tibet lettek.
Lara arzenálja is bővült: A TR1-ből ismert kispisztolyok, vadászpuska, uzik megmaradtak, de hozzájuk csapódtak az automata pisztolyok, szigonypuska, M-16, gránátvető.

Ahogy telt az idő, úgy többek között kicserélték Lara dzsekijének és a búvárruhájának a mintázatát, Lara és környezete hangeffektjeit, hangját. Átnevezték a Titanicot Maria Doriára.

Lara új hangja Judith Gibbins lett, aki Martin Gibbins programozónak a testvére.

Aztán 1997 novemberében a Core Design kiadta minden idők leggyorsabban kelendő, s a világ legszeretettebb TR-játékát, a Tomb Raider 2-t. Több, mint 8 millió darab kelt el belőle, s ezzel a Tomb Raider történelem legtöbbet eladott játéka lett.


Nemrégiben jelent meg a játék iOS készülékekre is, felújított textúrákkal. :) Ha lehetőséged van rá, töltsd le, egy próbát megér.

És ne feledjétek, hamarosan érkezik a Tomb Raider 2 teljesen magyar, szinkronizált változata, amit mi készítünk!

Aztán 1998 nyarán megjelent a Tomb Raider 2 kiegészítő küldetése: The Golden Mask. Az öt új pályát tartalmazó kaland elvisz minket a Bering-tenger egyik szigetére, hogy Tornarsuk Aranymaszkját megtaláljuk. S ezzel a küldetéssel le is zárult a Tomb Raider 2 világa.

Képek:

Videók:

Copyright

© 2000-2024 TombRaider.hu

© LARA CROFT and TOMB RAIDER are trademarks of CDE Entertainment Ltd.

Hivatalos Rajongói Oldal

Raiding The Globe

Hivatalos Portál