A Discord szolgált helyszínül egy interjúhoz június 12-én, amelyen a Shadow of the Tomb Raider rendezőjének, Daniel Chayer-Bissonnak lehetett rajongói kérdéseket feltenni. Danielnek sok témáról volt alkalma mesélni, gameplay részleteken át egészen Lara személyiségéig.
A beszélgetés elég terjedelmesre sikerült, ebből szemezgettük ki nektek a lényeget.
- Teljesen átdolgozták a világítást, mely most már átszűrődik a lombozaton és a vízfelszínen.
- A növényzet mindenfajta mozgásra reagál.
- A közlekedésben nagyobb hangsúlyt fektettek a függőleges módon való mozgásra, tehát a kötélen való fel-lemászásra.
- Egy élő-lélegző világot igyekeztek megteremteni, ami már csak a mérete miatt is kihívás volt.
- A táborok megmaradnak, sőt most már nem csak Lara használhatja őket.
- Ezúttal arra törekedtek, hogy meglegyen a tökéletes egyensúly a feladványok, a harc és a közlekedés/mászás mennyisége között.
- Ezek nehézségi szintjét egyébként már külön-külön be lehet állítani.
- A többség által nem igazán kedvelt fehér festések, amelyek egyfajta némán ordító, vizuális útmutatóként szolgáltak a környezetben, teljesen kiiktathatóak lesznek, ha a játékos úgy akarja - egy nehezebb fokozatot választva.
- A Crystal Dynamics-szal már 2013 óta együtt dolgoznak.
- Lesznek utalások a reboot széria első két részére, ám a játékot anélkül is lehet élvezni, hogy bármit tudnánk az elődökről.
- Lara öltözetei most kicsivel nagyobb testre szabhatóságot kínálnak: mi variálhatjuk az alsó és felső részeket. Az esztétikai szempont mellett minden ruhadarabnak megvan a saját játékra gyakorolt hatása.
- Fontosnak tartották, hogy ne csak fizikailag legyen szembetűnő, hogy Lara mennyit fejlődött, a belső átalakulására legalább ennyi figyelmet szenteltek. Lara ezúttal jóval tapasztaltabb, kevésbé nyavalygó.
- A játék nagyban épít a szabadság érzésére.
- Számos komor rész található a játékban, de hogy ezt ellensúlyozzák, kapunk majd könnyedebb, fesztelen pillanatokat is.
- Lara ismét tud majd fegyvereket vásárolni.
- A Mesterséges Intelligencia fejlettebb, és ez nem csak az emberi ellenfeleken látszódik meg, hanem az állatokon is.
- Amennyire csak lehet, hűek maradnak a mellékes történetekhez is, amiket a képregényekből és novellákból ismerhetünk.
- Lara beszélgethet az őslakos emberekkel, így tanulva tőlük az életükről, kultúrájukról. Néha tippekkel-trükkökkel is szolgálnak.
- Ez a nép alapból angolul fog beszélni, de a nagyobb beleélés érdekében a beállításokban lehetőség lesz arra, hogy megszólaltathassuk őket eredeti nyelvükön.