E havi interjú rovatunkat az újonnan megjelent Lara Croft és az Istenek sírja alkotójával, Kaslerkával készítettük el. A minap debütált klasszikus Tomb Raider pályája már most nemzetközi szinten ért el sikereket, így adta magát a dolog, hogy fény derüljön pár "kulisszatitokra"...
Mesélj egy kicsit magadról.
Kasler Krisztiánnak hívnak, 37 éves vagyok és egy építőipari cégnél dolgozom, mint értékesítő. Hobbim a filmnézés és a számítástechnika, azon belül is a programozás.
Hogyan és mikor ismerkedtél meg a Tomb Raider sorozattal?
Amióta az eszemet tudom, imádom a videojátékokat. Otthon minden létező tévére köthető játékgép megfordult, majd később lett egy commodore 64-em, míg végül '95-ben szüleimtől megkaptam első PC-met, igazi erőgép volt. :) 486 DLC - 40MHz, 4MB RAM-mal, 512KB-os Trident VGA-val, 120MB-os merevlemezzel, és egy csúcsminőségű Stamford fekete-fehér 640x480-as felbontású monitorral. Játékok jöttek-mentek, de eljött a '96-os év és egy barátom mutatott nekem egy demót egy hamarosan érkező játékról... Leesett az állam, mikor megláttam azt a fantasztikus grafikájú játékot. Azt a "tökéletes", női testet megformáló pixelhalmazt, ahogy úszott a vízben... A rég elveszett várost, melyet benőtt már mindenféle növény... Akkor még nem tudtuk, hogy egyszer lesz majd Oculus Rift meg HTC Vive, de mi már akkor BENNE voltunk a játékban.... Kérdeztem, mi ez? Tomb Raider! Örökre belém ivódott ez a 2 szó és a név: Lara Croft...
Melyik a kedvenc Tomb Raider játékod?
Nincs kedvencem, én mindegyiket nagyon szeretem. Nah jó, ez így nem igaz. Az Angel of Darkness annyira nem tetszett... :)
Hogyan ismerkedtél meg a pályaszerkesztéssel?
2013-ban youtube videókat nézegettem épp, amikor az ajánlott videók között feltűnt egy olyan, hogy "Tomb Raider Pályaszerkesztő - Oktató Kezdőknek (Az alapok)". Azt a 44 perces videót megnéztem egymás után vagy 10x. Akkor eldöntöttem, hogy nekem is játékot kell készítenem kedvenc régésznőmmel és azonnal (másnap) fel is vettem a kapcsolatot a videó készítőjével, azaz Veled. (Szerk.: Roli) :)
A Lara Croft és az Istenek sírja egy új perspektívából közelíti meg a Tomb Raider Level Editor (TRLE) világát. Honnan jött ez a "filmes" ötlet?
Imádom a kalandfilmeket, legfőképp az Allan Quatermain és az Indiana Jones filmeket (a játék előtt nézzétek meg mind a 4 részt. :)). Amikor nekiálltam a tervezésnek, mindenképp egy filmszerű, folyamatos párbeszédekkel megspékelt játék elkészítése volt a cél, és hogy a 2 kedvenc karakterem, Indiana Jones és Lara Croft valahogy összekapcsolódjon a történetben. Így jött az ötlet, hogy mivel Larát a játékban TPS nézőpontból látja a játékos, akkor a kamera legyen maga a "Játékos", aki futva, vezetőjeként követi Larát, de mivel a játék a mai korban játszódik, így Indy közvetlen nem jöhetett szóba, ezért a játékos Indy unokáját játssza a történetben.
Az építés alatt melyek voltak a kedvenc, "felemelő" pillanataid? Illetve melyek voltak a nehéz percek?
A legfelemelőbb pillanat az volt, amikor 3 év után elkészültem vele és töltődött fel a szerverre... :) Viccet félretéve, rengeteg felemelő pillanat volt a játék készítése közben, de ezek mindig akkor voltak, amikor egy felmerült problémát (volt bőven) sikerült megoldanom. (Általában neked köszönhetően :)
Mit gondolsz, fogsz még pályát tervezni a jövőben?
Erre még nem tudok választ adni, de most jól esik a pihenés... :)