Tomb Raider: The Prophecy végigjátszás - 2. rész

Keresés

Level 11: WEFX

A magasban találjuk magunkat a sűrűn benőtt dzsungel lombjai és templomromok felett. Induljunk felfele, majd jobbra, ugráljuk át a szakadékokat (itt még sprintes ugrás sem szükséges), majd ismét forduljunk felfele, és pár lépés után vége is a pályának. Ennek nem tudom mi értelme volt, semmi extra kihívás nem volt benne, sem főnök, sem puzzle, de még trükkös ugrás sem. Valószínűleg csak átvezető mozi helyett, amolyan lazításnak szánták a készítők, hogy változatosabb legyen a játék.

Level 12: MEMO

Ezen a pályán induljunk el felfelé, jobbra nem is mehetünk a tüskék miatt. Ránk támad három farkas, ha elintézzük őket, a tüskék is visszahúzódnak. Fent először a kis platformról ugorjunk a jobbra levő platformra, azon állva kapcsoljuk át a kapcsolót, majd a balra levőről szedjük fel a Medikit-et. Most már elindulhatunk a tüskék helyén át jobbra. Haladjunk a lineáris úton, felvehetjük az útba eső kis platformról az Uzi tárat, de még ne ugráljunk innen tovább, később jövünk majd vissza. Menjünk tovább, elérünk egy olyan helyre, ahol időzített tüskék húzódnak be és tolódnak ki, felettük egy kapcsoló van, be kell rohannunk, és átkapcsolnunk, jól időzítve. Ez után menjünk fel a létrán, ugorjunk a következő platformra, át a lángfújók felett, és be az ajtón. Vegyük magunkhoz a Medikit-et, az Uzi tárat, és kapcsoljuk át a kapcsolót, ez után menjünk vissza egészen az előbb említett kis platformig, és onnan már felugorhatunk a következőre, hiszen már nincsenek ott tüskék. Kapcsoljuk át a kapcsolót, ez időzített, hiába nem a szokásos időzített alakú, oldalazzunk balra, majd rohanjunk be a kapun a sprint segítségével, át a következő kis szobán és lángokon, és a következő kapun is át. A kapcsolót ignoráljuk, ha nem voltunk elég gyorsak, és a második kapu bezáródott előttünk, ennek segítségével mehetünk ki, és próbálkozhatunk újra. A következő helyen sem szükséges kapcsolnunk, ez is a visszajutáshoz szükséges időzítő, menjünk az ajtóhoz, nyírjuk ki a két csontit, ezzel nyitjuk ki az ajtót, és haladhatunk tovább. Pár lépés után egy szakadékhoz érünk, természetesen megint a túlsó falra kell függeszkednünk és átoldalaznunk, létrázás után vegyük fel az Uzi tárat, majd a következő platformon a Medikit-et is. Innen már leeshetünk a talajszintre, menjünk lefele, majd a hosszabb folyosó elején ugorjunk fel a platformra, onnan ugráljunk platformról platformra, és gyűjtsük be az Uzi tárat is. Ismét oldalaznunk kell egy kapcsolóhoz, majd miután ezt átkapcsoltuk, essünk le, menjünk jobbra, kapcsoljuk át a kapcsolót, és ismét rohanjunk végig két időzített ajtón át felfele (út közben a két kapcsoló ismét a visszajutást segíti, ha kell). A következő folyosón menjünk balra, vegyük fel a Medikit-et, másszunk fel a platformra, és ugráljunk platformról platformra jobbra. Ez után másszunk fel a létrán, kapcsoljuk át a kapcsolót, menjünk át az időzített ajtón, és nyírjuk ki a továbbjutáshoz szükséges csontit. Itt a baloldali kapcsoló nem számít, ismét a visszajutást segíti, a jobboldalival haladhatunk tovább. Itt ismét egy kis átvezető rész következik, Lara kihallgatja a Teg-Du-Bhorez mágustestvériség tagjait, amint épp róla és a kövekről beszélnek, itt tudjuk meg, hogy nem csak a Fekete Kő létezik, de van egy Vörös Kő is.

Level 13: HEAR

Induljunk jobbra, fel a létrákon, majd ugráljunk balra, és kapcsoljuk át a kapcsolót. Most ugráljunk kicsit vissza, ereszkedjünk le az előző kapcsolóhoz, ami alól most kapcsoltuk ki a tüskéket, ezt is kapcsoljuk át. Most ismét menjünk a másik kapcsolóhoz, itt kapjuk el a fal repedését, oldalazzunk balra, majd másszunk le a létrán. Átjutottunk a lenti tüskéken, persze, mint ahogy azt láthatjuk, a földszinten is át lehet jutni, ott is van egy létra, mászóvájat a falban és egy másik létra a másik oldalon, mindegy melyik utat választjuk. Haladjunk tovább az úton, ugráljunk fel a következő platformokon, majd oldalazzunk ismét. Vegyük fel a Medikit-et, kapcsoljuk át az itteni kapcsolót, majd menjünk egészen vissza a korábbi tüskékhez, ott is kapcsoljuk át a kapcsolót, és ismét jöjjünk ide vissza. Menjünk át az itteni ajtón, ugorjunk át a következő platformra, oldalazzunk, és másszunk le a létrán. Vegyük fel a Medikit-et, kapcsoljuk át a kapcsolót, majd az így elérhetővé vált másikat is, és az ajtón át haladjunk tovább. Itt érdekes jelenségbe botolhatunk (valószínűleg ezen a helyen bug), amennyiben az itteni csontvázzal úgy harcolunk, hogy a jobb oldali fal közelében hal meg (ha lehet ilyet mondani), bár vastag a fal, a következő teremből mégis átlát ide egy lila varázsló, és képes feltámasztani a csontvázat akárhányszor (a lila mágusoknak ez a specialitásuk, a fehérek pedig fekete szellemeket idéznek). Valószínűleg a fal miatt nem szabadna minket látnia (persze lehet, hogy mégis, hiszen varázserővel bír), de itt legalább megismerjük, hogy a mágusoknak van ilyen feltámasztó varázslatuk, tehát ha tehetjük (itt nem, a fal miatt), ilyenkor mindig a mágusokat támadjuk, mert a harcban szereplő egyéb lényeket egyébként végtelenszer fel tudják támasztani. Másszunk fel a platformra, ugorjunk a következőre, másszunk fel a létrán, oldalazzunk, és a lángokra vigyázva menjünk tovább. Vegyük fel a Medikit-et, kapcsoljuk át a kapcsolót, és menjünk vissza az előző csontihoz, most már ott is elérhetővé vált egy új kapcsoló, azt is kapcsoljuk át. Most megint menjünk fel az előző kapcsolóhoz, és induljunk jobbra, ugráljunk le a lépcsőkön, és öljük meg a két mágust. Erre behúzódnak a tüskék, kapcsoljuk át a két alsó kapcsolót, majd menjünk vissza a pályán rengeteget, egészen egy olyan T elágazásig, ahol jobbra még nem jártunk, most arra menjünk. Ugráljunk át a platformokon, vegyük fel a Medikit-et, majd haladjunk tovább, át a most már nyitott ajtón. Az út végén elérünk az előző hely mellé, ahol a három kapcsoló volt, de a harmadik túl magasan, most azzal a magas platformmal egy szintre kerültünk, könnyedén átugorhatunk a kapcsolóhoz és átkapcsolhatjuk. Essünk le, és ismét induljunk innen vissza, ám út közben, ahol felfele találunk egy nyitott ajtót (már korábban kinyitottuk), arra vegyük az utunkat, most már az e mögötti ajtón is átmehetünk, a következő pályára.

Level 14: FITZ

Ezen a pályán menjünk a következő terembe, ismét egy emelhető/süllyeszthető oszlopot, és egy ezt irányító kegyhelyet találunk, ezúttal azonban már semmi egyéb tipp nincs mellékelve. Itt is természetesen a még mindig nálunk levő istenszobrokat kell használnunk, és ettől kezdve még több hasonló helyen, ez egy kis színt visz az amúgy viszonylag monoton játékba. Tegyük a Pokol Szobrot a rekeszbe, majd kétszer használjuk a kapcsolót, és vegyük ki a szobrot ismét. Másszunk fel az oszlopra, onnan haladjunk tovább. Ismét több oszlopot láthatunk, és egy rekeszt, de ezúttal kapcsoló nélkül, rakjuk be, és egyelőre hagyjuk ott a Mennyország Szobrot, majd ugráljunk balra az oszlopon át, és haladjunk tovább. Kapcsoljuk át a kapcsolót, másszunk fel a következő oszlopra, onnan ugorjunk jobbra, és innen haladjunk lefele. Egy másik oszlopon át (ezt emelte meg egyébként a kapcsoló) leugorhatunk a Mennyország Szobrunkhoz, markoljuk fel, majd ismét a most megemelt szobron át menjünk vissza fel a feljebb levő, még nem használt rekeszhez. Ide is rakjuk be a Mennyország Szobrot, ugráljunk át az oszlopon a kapcsolóhoz, kapcsoljuk át, ugráljunk vissza, és ismét szólítsuk magunkhoz a szobrot. Itt végeztünk, menjünk vissza a pálya legelejére, onnan jobbra induljunk az imént kikapcsolt tüskékhez, ahol használjuk a Pokol Szobrot egyszer, és haladjunk tovább jobbra az oszlopokon át. Menjünk tovább, vegyük fel a Medikit-et, másszunk le a létrán, majd ismét használjuk a Pokol Szobrot egyszer, és ugráljunk fel az oszlopokon át. Kapcsoljuk át a kapcsolót, menjünk be a kinyílt ajtón, vegyük fel a Medikit-et, és itt már rendesen találkozhatunk a korábban említett jelenséggel, hogy egyszerre egy mágus és egy csontváz támad ránk, és a mágust kell támadnunk, mert az a csontvázat akárhányszor fel tudja támasztani. A folyosó végén ismét használjuk a Pokol Szobrot, majd menjünk vissza egy kicsit a pályán az oszlophoz, amit most mozgattunk, másszunk fel rá, és kapcsoljuk át a kapcsolót. Most megint menjünk vissza oda, ahonnan ezt az oszlopot mozgattuk, találunk egy kis platformot, arról ugráljunk fel, létrázzunk és oldalazzunk balra, majd menjünk át a kinyílt ajtón (itt ismét figyelmeztet minket Lara, ha nem is konkrétan, hogy amennyiben nincsenek nálunk a szobrok, menjünk vissza értük), és hagyjuk el a következő ajtón át a pályát.

Level 15: ELRC

A pálya elején Lara végre felveszi magától a Fekete Követ, majd három lila mágus támad ránk (érdekes módon ezek elég gyengék, amíg a legelső ilyen roppant erős volt, úgy tűnik ezeknek változó az energiájuk). Ez után induljunk el jobbra, ugorjuk át a szakadékokat, majd menjünk felfele, utána ismét jobbra kell átugranunk egy szakadékot, és tovább haladnunk felfele, a következő pályára. Ennek a nyúlfarknyi pályának sem volt semmi értelme, az ugrások egyszerűek voltak, még csak sprint sem kellett hozzájuk, és a három mágus sem volt egy nagy kihívás, sok csontváz erősebb náluk.

Level 16: CLIK

Ezen a pályán induljunk jobbra a platformokon átugrálva, a végén ugorjunk át a Medikit-ért, majd vissza, oldalazzunk a létráig, és azon másszunk le. Lent használjuk a Pokol Szobrot kétszer, majd a süllyesztett oszlopról ugorjunk balra az Uzi tárért, és itt az időzített tüskék mögötti kapcsolót is kapcsoljuk át. Most másszunk le, és folytassuk a lenti falon át lefele kinyílt ajtón keresztül utunkat (szokás szerint nagyon nehéz észrevenni). Haladjunk tovább, az egyik ajtó jöttünkre automatikusan kinyílik, a következő folyosón vegyük fel a Medikit-et, és használjuk kétszer a Mennyország Szobrot. Most haladjunk tovább jobbra a platformokon ugrálva (repedésen is lehet oldalazni, de nem szükséges, és az a veszélyesebb), vegyük fel a Medikit-et, és kapcsoljuk át az időzített kapcsolót. Az utolsó szakadékot is ugorjuk át, és rohanjunk át a kis időre deaktivált lángfújókon. Rövidesen elérkezünk egy kapcsolóhoz, ezt nem szükséges átkapcsolni, a visszaúthoz deaktiválja rövid időre az előbbi lángfújókat. A platformokon ugrálva induljunk balra, kapcsoljuk át az alsó kapcsolót (a felsőt sajnos még nem érjük el), majd menjünk vissza nagyon sokat a pályán, egészen az utoljára mozgatott kőoszlopig, most már felugrálhatunk ott, eltűntek a tüskék. Vegyük fel az Uzi-t, megérdemeljük, régóta gyűjtögetjük hozzá derekasan a lőszert, ha ezentúl ezt akarjuk elővenni a jobb Shoulder gombbal, először használnunk kell a Select-es tárgylistában, látszólag semmi nem történik, de ezután ez lesz a default fegyverünk. Persze ehhez már nem végtelen a töltény, így néha vissza is válthatunk az alap pisztolyra ugyanígy. Kapcsoljuk át a kapcsolót, és haladjunk felfelé az ajtón át, út közben a Medikit-et és Uzi lőszert se hagyjuk ott, sőt a lángfújók mögött is találunk egy nagy Medikit-et. Ugorjuk át a szakadékot jobbra, és kapcsoljuk át a korábban elérhetetlen kapcsolót, ezzel végre kinyitottunk egy eddig zárt ajtót, amit innen jobbra ugrálva hamar el is érhetünk, és jön a következő pálya.

Level 17: MGSL

Egy rövid, mesteri és nagyon velős párbeszédnek lehetünk a pálya elején fültanúi, ami Lara és egy vörös mágus között folyik, nagyjából így hangzik: - Add át a követ, vagy megjárod. - Nem adom. Ez után meglátjuk a Vörös Követ is a pályán, tehát ahelyett, hogy átadnánk a feketét, inkább mi vesszük el a vöröset is. Először le kell győznünk a keményebb vörös mágust a továbbhaladáshoz (bonuszba van itt egy farkas is), közben begyűjthetjük a két Uzi tárat és a Medikit-et is, majd ha a mágus kimúlt, a jobb felső sarokban továbbmehetünk (eltűntek a tüskék). Vegyük fel a Vörös Követ, és hagyjuk el a rövid, főnökharcnak számító pályát az ajtón át, ezzel lezártuk a második epizódot is. Lara hazamegy tovább művelődni, de ezt részletesebben leírtam már a review-ban, így nem ismétlem magam, majd Dél-Itáliába utazik a Fehér Kőért.

Level 18: ROMA

Itt ismét egy vörös mágust kell elintéznünk mindenképp, hogy eltűnjenek a tüskék, és továbbmehessünk jobbra. Vegyük fel az Uzi lőszert, és menjünk felfelé, át a lángfújón, majd ugráljunk le, kapcsoljuk át a kapcsolót, és haladjunk tovább a kinyílt ajtón át. Ezen a folyosón baloldalt gyűjtsük be az Uzi tárat, kapcsoljuk át a kapcsolót, majd ugráljunk fel a platformokon, és menjünk ki az újonnan kinyitott ajtón. Menjünk át a lángfújón, kapcsoljuk át az időzített kapcsolót, majd szaladjunk és ugráljunk balra. Kapcsoljuk át a tűzköpők közti kapcsolót is, ez után essünk egy szintet le, menjünk át a tűzfújó felett, szedjük fel a Medikit-et, kapcsoljuk át a kapcsolót, és menjünk ki a lenti, nehezebben észrevehető ajtón át. Essünk le, már ismerős helyre kerülünk, baloldalt haladjunk felfelé tovább a tűzfújókon és a már kikapcsolt tüskéken át. Ugorjunk fel, vegyük fel a Medikit-et, majd haladjunk balra ugrálva, oldalazva. A saroktól lefele induljunk, majd lent természetesen jobbra ugráljunk, és menet közben vegyük fel a Medikit-et is. Húzzuk meg az időzítős kart, szaladjunk lefele, haladjunk tovább a járható úton, és vegyük fel az utunkba kerülő Uzi tárat is. A következő helyszínen simán essünk le, majd vegyük fel a Medikit-et, húzzuk meg a kart, és a létra segítségével ugráljunk és menjünk vissza kicsit a pályán, a most deaktivált tüskékhez. Onnan menjünk tovább balra, vegyük fel a Medikit-et, és menjünk lefele, lent pedig kapcsoljuk át a kapcsolót. Most megint egy előbb meglátogatott helyszínre kell visszamennünk, ahol az imént létrát másztunk, ott nyílt ki egy új ajtó, ezen át hagyjuk el a pályát.

Level 19: MONK

Megérkeztünk Marcus Aurelios császár sírjába, aki Lara szerint itt, Dél-Olaszországban, és nem Rómában van eltemetve. Kapásból igen nagy bejárható terület fogad minket. Mondjuk először másszunk fel az első platformra, és vegyük fel az Uzi tárat. Innen nekifutásból ugorjunk jobbra a következőre, ahol le- és felmászva, továbbá ugrálva egy újabb Uzi tárral és egy Medikit-tel leszünk gazdagabbak, és egy kapcsolót is találunk, amit kapcsoljunk is át. Másszunk le, induljunk jobbra, egy forrásnál egy Uzi tárat gyűjthetünk be, ettől jobbra másszunk fel a platformokon egy újabb Uzi tárért és egy Medikit-ért, továbbá innen ugorjunk át balra, és kapcsoljuk át a kapcsolót. Essünk le, menjünk még tovább jobbra, másszunk fel a létrán, B-vel lógjunk ki a peremre, oldalazzunk jobbra, majd másszunk még feljebb a létrán. Itt kapcsoljuk át a kapcsolót, a jobb alsó sarokban pedig essünk le egy szinttel lejjebb egy Medikit-ért. Másszunk vissza fel, és jussunk ismét le a földszintre, most egy olyan részt kell keresnünk, ahol felfele haladva sok behúzott tüskét láthatunk, ezeket kapcsoltuk ki, és az utánuk következő ajtót nyitottuk ki az imént. Továbbhaladva egy kapcsolóba botlunk, kapcsoljuk át, és menjünk be a kinyílt ajtón, majd mögötte mindkét kapcsolót kapcsoljuk át. Menjünk ki a kis folyosóra, be a következő ajtón, itt vegyük fel a Medikit-et, és kapcsoljuk át a két kapcsolót, a baloldali enged ki minket. Menjünk vissza a főfolyosóra, és a kezdőpozíciótól nem messze menjünk felfele a lángfújókon át, arra még nem voltunk. Ugráljunk fel és oldalra a platformokon, közben gyűjtsük be a Medikit-et is, jobbra a nagy ugrást csak sprint segítségével lehet megcsinálni, ott pedig kapcsoljuk át a kapcsolót. Másszunk le, és menjünk vissza az előző kis folyosóra, ott haladjunk tovább, és menjünk be az utolsó két ajtó egyikén. Ezek ugyanoda vezetnek, itt a mágus egyszerre két csontvázat támasztgat fel, tehát őt támadjuk először. Másszunk fel a platformra, fel a létrán, oldalazzunk a Medikit-hez, ott kapcsoljuk át a kapcsolót is, majd onnan oldalazzunk tovább. A létra után haladjunk tovább balra, ugorjuk át a szakadékot, szedjük fel a Medikit-et és az Uzi tárat, kapcsoljuk át a kapcsolót, majd ugorjunk át a következő platformra, és létrázzunk, oldalazzunk, ugráljunk tovább balra. Menjünk tovább az ajtón át, kapcsoljuk át a kapcsolót, menjünk be a következő terembe a lángfújón át, és ott is kapcsoljuk át a lángfújó feletti kapcsolót, ezután hagyjuk el a pályát.

Level 20: AEON

Itt viszonylag sokfele indulhatunk, másszunk mondjuk fel az első létrán, ugorjunk át balra a Medikit-ért, majd jobbra mászva és ugrálva haladjunk tovább, és kapcsoljuk át az utunkba kerülő kapcsolót is. Az út jobb végén essünk egy szinttel lejjebb felénk, és vegyük fel Menuelius, a Keleti Légiók Parancsnokának Szobrát. Essünk le, menjünk egy kicsit balra, másszunk fel a létrán, és oldalazzunk el a Medikit-hez. Essünk le megint, menjünk balra, és egy kisebb platformról másszunk fel az Uzi tárért is. Mindent begyűjtöttünk, most már a vízszintes folyosóról elindulhatunk lefelé, ahol egy arénába jutunk. Járjuk be az egészet, az összes lépcsőt is, a feltámasztós mágust mindenképp le kell győznünk, ez után gyűjtsük be a két Uzi tárat, a két Medikit-et, kapcsoljuk át a bal felső sarokban a kapcsolót, végül a tűzköpőnél vegyül fel Maximus, az Északi Légiók Parancsnokának Szobrát (ő ismerős lehet a Gladiátorból). Ez után induljunk balra a volt tüskés területen át, kapcsoljuk át a kapcsolót, és menjünk be a kinyitott zárkába, ahol szintén kapcsoljuk át a kapcsolót. Ezzel kinyitottuk egy másik zárka ajtaját is, majd automatikusan kinyílik az összes, és többen is ránk támadnak. Fedezzük fel a zárkákat, és gyűjtögessünk, a bal felsőben Ricardus, a Déli Légiók Parancsnokának Szobrát találjuk, a felső középsőben egy Medikit-et, a jobb felsőben és a jobb alsóban pedig egy-egy Uzi tárat. Menjünk vissza az arénába, és a jobb felső sarokban folytassuk utunkat, kapcsoljuk át a kapcsolót, és menjünk be valamelyik ajtón. Ez után essünk le az újabb arénába (ismét feltámasztós mágus támad ránk), vegyük fel a Medikit-et, az Uzi tárat, Giordanius, a Nyugati Légiók Parancsnokának Szobrát, és kapcsoljuk át a két kapcsolót. Haladjunk tovább a pályán lefelé, egy idő után elérünk egy rejtvényszobába, Lara megjegyzi, hogy szobrokat lehet itt elhelyezni. Ismét egy olyan egyszerű puzzle-vel találkoztunk, amit bármelyik óvodás is meg tud oldani, így gondolom mondanom sem kell, a négy talapzatra a négy szobrot kell elhelyeznünk, mindegyiket abba az irányba, amelyik irányba hódított, már ha a fenti irányt északnak vesszük az alapvető logika szerint. Itt csak akkor lehet gond, ha valaki nem figyelt a szobrok felvételekor, de persze akkor is maximum 16 próbálkozásból meg lehetne oldani a feladatot. Nem köntörfalazok, rakjuk a szürke Maximus-t felülre, a kék Giordanius-t balra, a vörös Manuelius-t jobbra, és végül a maradék sárga Ricardus-t alulra, végül nyomjuk meg a gombot a falon. Induljunk vissza a pályán, az első arénából lefele nyílt egy újabb ajtó (szokás szerint nehéz észrevenni, ha nem figyelünk), azon át folytassuk utunkat. Balra kapcsoljuk át a kapcsolót, jobbra vegyük fel a Medikit-et, ez után másszunk fel a létrán, kapcsoljuk át a kapcsolót, majd a létrától induljunk lefele, ismét egy felénk néző falon található, kevésbé észrevehető ajtón át. Itt csak a baloldali kapcsolót kapcsoljuk át, a jobboldalit hagyjuk békén (bár ha a jobboldalival kezdjük, akkor sem történik tragédia, akkor utána a balt is kell kapcsolni, majd ismét a jobbot), és menjünk ki balra a pályáról.

Harmadik rész >>

Copyright

© 2000-2024 TombRaider.hu

© LARA CROFT and TOMB RAIDER are trademarks of CDE Entertainment Ltd.

Hivatalos Rajongói Oldal

Raiding The Globe

Hivatalos Portál