Tomb Raider történetek

Keresés

Mivel a Tomb Raider az évben ünnepli 15-ik évfordulóját, ezért Mi is szeretnénk Nektek egy-egy történettel kedveskedni hétfő és péntekenként, a játékokról. Ezekben a cikkekben érdekességeket olvashattok a sorozatról. Mi lenne a legelső téma, ha nem a  Tomb Raider első része?! :-)

Tomb Raider 1

Megjelenés éve:

PC : 1996. november
PlayStation: 1996. november
Sega Saturn: 1996. november
Mac: 1996. november
Nokia N-gage:  2003. október
iOS: 2013. december
Android: 2015. május

Az egész Tomb Raider történelem 1993-ben kezdődött, amikor először látták a PlayStation játékkonzolt, remek lehetőségekkel.  Az angliai Derby városában fekvő Core Design videojáték stúdió egy olyan játékot szeretett volna megalkotni, ami akkoriban még nem volt. Egy 3 dimenziós akció-kaland játékot, ami egyiptomi sírokban, azték templomokban játszódik. Olyan játékmenettel, mint egy interaktív akciófilm. Kincsek után kutatva csapdák, és ellenségek közepette. Tehát az ötlet adott volt, már csak egy főszereplőre volt szükség.

Eredetileg mindenféleképpen férfi főszereplőt szerettek volna. Az első tervek nagyon is Indiana Jones-ra hajaztak, ám nem volt korbácsa... Valami egészen más, exkluzív dologgal akartak előrukkolni.

Rá egy hétre Toby Gard grafikusnak volt egy fantasztikus ötlete. Mi lenne, ha egy nemváltoztatással megoldanák a problémát? Gard nekiállt megtervezni egy szexi, dögös karaktert. Az első dolog, amit fontosnak tartott, az a hosszú, fonott haj. Aztán az atléta testalkat. Mivel kalandor, ezért valami kalandelemet is hozzá kellett adni, így hát jött a hátizsák.  Utána jött a túrabakancs, majd a dupla combtok fegyverekkel, hogy érdekes legyen a karakter. Az első rajzokon még fülbevalója és nyaklánca is volt…
A fejlesztőknek tetszett az ötlet.

Így hát elkezdték kidolgozni a karaktert, hogy minél életszerűbb, szerethetőbb legyen. Egy független, intelligens, erős, vonzó brit arisztokrata nő lett belőle, aki nem iszik alkoholt, nem dohányzik, de mégis kirívó egyéniség.  Tud a fegyverekkel bánni, ismeretes a közelharcokban. Megkapja azt, amit szeretne, akár minden áron. A fő cél az volt, hogy mind a férfiak, mind a női játékosok azonosulni tudjanak a karakterrel. A férfiak meg akarják védeni őt, túlélni vele a kalandokat, a nők pedig azonossá tudjanak vele válni.
Nevet kellett Neki találni - Laura Cruz lett.

Igen ám, de az amerikaiak nem tudták kimondani, hogy Laura. Mindig Larának ejtették, így hát Lara lett belőle. Aztán a Cruz-al volt a baj… A Core Design egy britebb vezetéknevet szeretett volna. Fellapoztak egy telefonkönyvet, rengeteg nevet kilistáztak. Majd a Croft vezetéknév nyert.

Így született meg Lara Croft.


Ahogy az idő haladt, úgy jöttek a játékhoz az ötletek, különböző történetek. (A képeken, videókon különböző prototípusokat is láthattok!) Eredetileg 5 pálya lett volna.
Eleinte a pályatervezők ormótlan méretű termeket építettek, beletették a játékba a két irányba történő célzásrendszert, sőt Larának is copfja volt, nem pedig kontya. (Mint kiderült, a kétirányú célzás és a copf is bugos volt, nem tudták javítani akkoriban, ezért is nem kerültek bele a játékba.) Eredetileg zseblámpát, dinamitokat, sőt naplót is tartalmazott volna a játék, ám ezeket a megjelenés előtt kivették, pedig még az 1996-os E3 demóban benne voltak. Az animációkat addig tökéletesítették, míg minden nem klappolt. (Alpha verziókban Lara még hatalmasakat ugrott, furcsán tartotta fegyverét, sőt, csak akkor tudott lőni, ha épp célra tartott, egyébként nem.) És persze a termeket, hangokat, FMV-ket, stb. utolsó pillanatig tökéletesítettek, míg meg nem született maga a csoda.


Aztán közelgett 1996 vége, mikor is a játék a boltokba került. Úgy vették, mint a cukrot. (A mai napig több mint 7 millió példányt eladtak belőle!) Akkoriban valaki csak azért vett PlayStation-t, vagy váltott nagyobb gépre, hogy tudjon a Tomb Raider-rel játszani. Mindenki róla beszélt.  De nem csak a játék érdekelte az embereket, hanem maga Lara is. Érdeklődtek felőle, és találgatták, hogy vajon létezik-e igazából, vagy csak kitalált karakter.

Mivel a játék elindított egy felfoghatatlan lavinát, így vitathatatlan volt, hogy készül folytatás is…

Később, 1998 decemberében megjelent a Tomb Raider 1 kiegészítő küldetése, (The Unfinished Business) ahol a játékosok új pályákon nyomulhattak, a Tomb Raider 1 teljesen történetét befejezve ezzel.
Aztán 2003-ban pedig megjelent Tomb Raider – Starring Lara Croft címmel Nokia N-gage telefonokon, ahol már TR: Angel of Darkness-es ruhában vihettük végig a kalandot, az akkori trendnek köszönhetően. Még egy fontos újítás is társult mellé, a multiplayer mód: itt a játékosok egymás ellen versenyezhetnek, hogy melyikük tud hamarabb teljesíteni egy-egy pályát.


Ha kedvet kaptál újból a Tomb Raider első részéhez, ne légy rest, vedd elő, és játszd ki újra! :-)

Képek:

Videók:

Videók: CaptainAlban

Copyright

© 2000-2024 TombRaider.hu

© LARA CROFT and TOMB RAIDER are trademarks of CDE Entertainment Ltd.

Hivatalos Rajongói Oldal

Raiding The Globe

Hivatalos Portál