Az Eidos fórumán lezajlott kérdezz-felelek keretén belül a Crystal Dynamics menedzsere, Karl Stewart némi információval szolgált az új Tomb Raiderrel kapcsolatban. Elmondása szerint a játékosnak egyetlen alap célkitűzése lesz: életben kell tartania Larát, bármi történjék is. Ígért némi háttér információt a fejlesztésről is, azonban erről még most nem akart sokat mondani, de később fejlesztői naplók formájában készíteni fognak bemutatókat.

Annyit azonban már most is elárult az új Tomb Raider harcrendszeréről, hogy többféle stílusban megoldhatjuk a játék konfrontációit: közelharc útján, távolsági fegyverekkel, valamint lopakodással is. Szintúgy nem csak egy út fog vezetni a rejtélyek megoldása felé, több irány lesz majd választható, annak függvényében, hogy a játékos melyik stílust favorizálja.

A játék története egyetlen nagy rejtély megoldása körül forog majd, amiből kiderül az egész sziget történelme, valamint sok kérdésre választ kapunk. A szigeten találunk egyéb relikviákat és tárgyakat is, azonban mindegyik végül valamilyen szinten kapcsolódik a fő rejtélyhez, így azok titkait felderítve kerülünk egyre közelebb a végső megoldáshoz.

A szigeten Lara főképpen az íjával fog vadászni, Karl Stewart elmondása szerint már alig várja, hogy bemutassa azt akció közben is. A szigeten rajtunk és ellenfeleinken kívül lesznek más emberek is, akikkel kapcsolatba kerülhetünk, azonban senki ne várja azt, hogy Lara majd románcot kezd az egyik bennszülöttel. Ő most a túlélésre játszik, ezért túlságosan is el van foglalva ahhoz, hogy ilyesfajta kapcsolatba keveredjen.

Karl Stewart annyit jegyzett meg ezzel kapcsolatban, hogy sokan érdeklődtek ilyen tartalmak felől, ám egyelőre nem lesz szerelem az új játékban. Majd egyszer, egy későbbi Tomb Raider epizódban megismerhetünk egy "emberibb" Lara Croftot, amint összejön a nagy Ő-vel, de ez még jócskán a látóhatáron túl van.

Az irányítással kapcsolatosan annyit árult el, hogy a realisztikusság felé igyekeztek elmozdulni Lara mozdulatainak és lehetőségeinek kidolgozásánál. Mostantól a környezetet megvizsgálva tudjuk megállapítani, hogy például egy sziklafalon fel tudunk-e mászni, illetve hogy egy sziklára felugorva képesek leszünk-e megkapaszkodni annak peremében? Előfordulhat ugyanis, hogy a talaj szerkezete túl laza egy ilyen mutatványhoz, vagy esetleg a pereme nagyon éles. Ezentúl nem lesznek kiemelve azok a peremek, melyekben meg tudunk kapaszkodni, így a továbbjutás irányát és lehetőségeit nekünk kell kiderítenünk.

Végül annyit mondott még Karl Stewart, hogy az idén megrendezett E3 rendezvényen már sokkal több információval fognak bennünket ellátni az új Tomb Raider játékról. A megjelenés jelenlegi tervek szerint az idei év vége felé esedékes, PC-re, PS3-ra és XBOX360-ra.

A cikket köszönjük a http://gamepod.hu-nak!

bg2