A tegnap elérhetővé vált Game Informer cikkből (melyben az általuk játszott demóról írnak) a következő információk derültek ki az új játékkal kapcsolatban:

  • Kb. egy évvel járunk a 2013-as játék után.
  • A Yamatai-on tapasztalt halhatatlanság mítosz nyomán kezd el kutatni, így bukkan rá Kityezs, a láthatatlan város legendájára.
  • Az E3-as trailerben látott terápiás jelenet nem feltétlen lesz benne a játékban. (Bár én furcsának tartanám)
  • A játék nem szorul egy helyszínre, mint az előző egy szigetre.
  • A legalább két nagy helyszínből az egyik Oroszország, Szibéria, a másik(ak) még ismeretlen(ek).
  • A terep nem csak havas hegyvidékes táj lesz, lesznek porosabb, szárazabb vidékek, erdők, barlangok, vizek is.
  • A korábbi játékból Jonah ismét feltűnik Lara útitársaként (lehet, hogy csak a játék elején?)
  • Az ismert ellenfelek eddig farkasok, medvék és maga a környezet/időjárás, ami hatással van a korábbiakra. Bizonyos állatok csak bizonyos időben, napszakban, vagy helyen bukkannak fel.
  • Az időjárás befolyásolja az ellenfelek tulajdonságát, viselkedését. Pl.: eső vagy köd csökkenti a hallást, látást.
  • A tereket, avagy hubokat (központi helyeket?) nagyobbra készítették, akár 2-3x is.
  • Az előző játék kezdetleges képesség-, és fegyver-fejlesztő (crafting system) és rendszerét sokkal komolyabbra, összetettebbre változtatták. Többféle gyűjthető alapanyag (növény, ruha, ásvány, fém, bőr) többféle fegyver (egy fajtán belül több típus is), és változatosabb fegyver modifikációk: pl. mérgezett nyíl, gránát, Molotov koktél, egyéb csapdák. Valamint a növények és ruhadarabok a gyógyulást segítik (medipack gyártás?)
  • Bizonyos fejlesztések több fegyverre is érvényesek, míg mások csak egy adott típusra.
  • Lara képességei kibővülnek. Említettek fára mászást, bokorban való elbújást, és víz alatti úszást is. Hogy ez skill point rendszerhez kötött lesz-e, vagy sem, arról nem esett szó.
  • A kiadott képeken látszik a dupla csákány, ezekből egyet lehet továbbfejlesztünk majd némi kötéllel? (Így visszatérhet a 2013 előtti játékokból a grappling hook)
  • A fő emberi ellenfelek egy Trinity nevű titkos szervezet tagjai, katonái, akik már az előző játékban is meg lettek említve. (Mentőhelikopteres rádió beszéd, dokumentumok)
  • A játékban lesznek feliratos ősi mongol obeliszkek is, amit a játék elején Lara nem tud elolvasni. Ezek az obeliszkek egyféle kincsestérképként funkcionálnak, amiket meg kell fejteni. Ahogy egyre több szöveges leletre bukkan, úgy tudja majd egyre jobban értelmezni a feliratokat, melyek elvezetik az ősi kincsekhez. Hogy a megfejtés automata lesz, vagy esetleg játékbeli puzzle elem, arról nem beszéltek.
  • Szerették volna elnyújtani a harcok előtti terep feltérképezést, rejtekből való támadás, csapdák állítására adott időt és lehetőségeket, így többféle stratégiát alkalmazhatunk a küzdelmekben. Említettek egy víz alóli támadást, hogy ez cutscene vagy gameplay, nem tudni. Valamint elterelő zajokat, és szokásos üzemanyag által okozott robbanást.
  • Az ellenfelek bujkálás és menekülés során lerázhatók, de igyekeznek javítani a mesterséges intelligencián is. Ha nyakunkon egy egész sereg, ez valószínű nem fog sikerülni, csak pár másodpercre lapulhatunk meg.
  • - Sírokról és fejtörőkről nem igazán esik szó a cikkben, csak a GameInformer Coverage Trailer videóban említik, hogy a játék ezekről is szól...
  • Az Xbox 360-as verziót a Nixxes Software készíti. Ez a port elvileg nem korlátozza az Xbox One-os verziót. A későbbi egyéb platformokon való megjelenés még mindig ismeretlen.

A fent említettekből néha nem derül ki, hogy a demóban mi volt csak cutscene és mi általunk irányítható játék, valamint még messze a megjelenés, ezért kezeljétek  őket fenntartásokkal.

Azért is, mert manapság a megjelenő videók, bemutatók, cikkek, leírások, ígéretek nem mindig egyeznek a végül kézhez kapott játékkal.

A teljes cikket lefordítva, képekkel, várhatóan később (március?) tehetjük csak közzé.

bg2