Cikkünkben a Tomb Raider: Underworld „titkait” fogjuk feltárni: hogy hogyan született, miket és miért vágták ki, és további pikáns dolgokat olvashattok Lara legutóbbi, „nagy” kalandjáról... Azt a kezdetektől sejthettük, hogy a 8. rész a Legend folytatása lesz, így ez nem is ért minket meglepetésként...

Tomb Raider: Underworld

Megjelenés éve:

PC, PS3, Xbox 360, DS, Wii: 2008. november
PS2: 2009. január


 

Az Underworld eredetileg ott folytatódott volna, ahol a Legend abbamaradt: Adva volt Peter Eddington professzor, és az unokahúga, Jessica, akit a szülei elvesztése után karolt fel. Aztán adva volt egy bizonyos relikvia, amely az „Eye of Odin” nevet kapta. Ez egy „ízelt” vaskígyó alakú tárgy, ami a nyak és a fej köré tekeredik, majd különféle erőket ad a tulajdonosának.  Azt akarták, hogy ez az ereklye megszállja Jessicát, és Lara egyik „mellékküldetése” lett volna megszabadítani a kislányt a kalandja során, majd a sarkköre vinni őt a játék végén…

Aztán kútba dobták az ötlet egy részét, mondván, hogy nem passzolna az eredeti elképzelésbe, ami Natláról, Amandáról és Lara szellempárjáról szól. És így meg is szabadították őket egy esetleges problémától, hogy hogyan vigyék bele Eddington professzort és Jessicát a játékba.  Végül is meg lehetett volna oldani, egy sokkal kuszáltabb sztorival…

Aztán jöttek a további ötletek, elképzelések… Ezek zömét a galériában megtekintheted, több, mint 200 képen keresztül:

Majd 2007 végén megérkeztek az első infók, képek a játékból:

(A sztori egyelőre tabu volt.)

„Néhány fejtörőnél Larának szüksége is lesz az őt körülvevő környezet manipulálására.
Lara képes lesz elkapni mozgó tárgyakat is, és az előbbi részekhez képest a pálya sokkal több elemébe tud majd belekapaszkodni. Mindezt sokkal természetesebb mozgásokkal fogja végrehajtani, köszönhetően az új animáció-keveréses (motion blending) rendszernek. Hatalmas az előrelépés a hősnőnk pusztítása után hátra hagyott romok és holttestek területén is. Az akció után hirtelen eltűnő törmelék a múlté, és az ígéretek szerint búcsút inthetünk az elpárolgó hulláknak is...
Jelentős újítások lesznek az ellenséggel való küzdelemben is – Lara képes lesz egyszerre két támadóját is célba venni védjegyévé vált pisztolyai segítségével.

„Kint a felszínen Lara igazi ragadózó állatokkal találja majd szembe magát útja során, de lent az „alvilágban” olyan lényekkel kell majd megküzdenie, amelyeket egyik állatkerten sem láthatunk.”
Az elképesztő(nek ígért) időjárás-rendszerről már ejtettünk szót korábban. Ez a fejlett rendszer amellett hogy rendkívül realisztikus és fantasztikusan néz ki, Lara kalandjaira is hatással lesz, segítve vagy éppen hátráltatva őt a küzdelemben.
A Tomb Raider Underword leghamarabb 2008-ban készülhet el, és PS3, Xbox 360 és Windows PC platformokra várható.”

Aztán folyamatosan jöttek a hírek, napvilágot láttak a helyszínek, a történet is egyre jobban körvonalazódott, de még így is zizis volt néhol. Szépen haladtak a munkával, 2008 novemberére már a játékot is beígérték.

Az volt a baj, hogy a játékkal kapcsolatban fűt-fát ígértek, majd ez is csak az árnyéka lett annak, amilyennek feltüntették… Ha úgy nézzük, majdnem az lett a játékból, mint az Angel of Darkness-el.

De hogy miért?

  • A Beneath the Ashes és Lara’s Shadow pályákat egy az egyben kivágták a főjátékból, majd később kizárólag Xbox 360-on publikálták őket. (Bár a BtA nyomokban benne maradt a Wii verziókban.)
  • Több átvezető videót töröltek.
  • Törlésre került az alternatív befejezés is, ami a PS2-es lemezen megtalálható. (Alul a videók között megnézheted.)
  • A dinamikus környezetnek nyoma sincs, sehol sem.
  • A Jan Mayen-sziget és az Északi-tenger között egy hatalmas bejárható szint lett volna, ezt is egy az egyben törölték.
  • Mint azt a cikk elején is olvasni lehetett, Peter Eddington, Jessica, sőt Rutland szenátor (James Rutland apja) bele se kerültek a játékba. Odin se került bele, pedig ő is egy norvég isten volt, mint Thor.
  • A jegesmedvéket is törölték… a jeges tájakon harcolhattunk volna ellenük, de sajnos ki kellett őket vágni, mondván, hogy a végleges verzióban nem tudták hova tenni őket.
  • Kitörölték a DPV-t (Diver Propulsion Vehicle), pedig ezzel is az Északi-tengerben nyomulhattunk volna. Az ok: túlságosan nehézkes volt az irányítása…
  • A kameránkkal lehetett fotózni. A PDA-ban is volt egy olyan funkció, ahol megtekinthettük azokat, majd online megoszthattuk ismerőseinkkel. Az utolsó pillanatok egyikében ezt is kitörölték.
  • Csak egy teória, de úgy fest, hogy a jachtot irányítani is lehetett. Egy biztos, kezdeti állapotban jobban nézett ki.

És biztos, hogy voltak még további dolgok, de azok még egyelőre nem derültek ki…

Majd 2008 novemberében megjelent a játék…  A kritikusok lehúzták, hogy korántsem sikerült olyanra, mint amilyennek azt ígérték…

De ezek ellenére is közel 3 millió eladott példánnyal büszkélkedhet…

Képek:

Videók:

bg2