2004-ben az Eidos bejelentette, hogy elvette a Tomb Raider játékok fejlesztési jogát a Core Design-tól, majd azt átadta az amerikai Crystal Dynamics-nek. (Gex, Blood Omen, Legacy of Kain: Soul Reaver, stb.) A rajongókat sokkolta a hír... hogy mi lesz a jövőben Larával és kalandjaival?!

Tomb Raider Legend

Megjelenés éve


PC, PS2, Xbox, Xbox 360: 2006. április
PSP: 2006. június
GameBoy Advance, Nintendo DS: 2006. november
GameCube: 2006. november
PS3: 2011. március

Ám ha hiszitek, ha nem, Gavin Rummery, a Core-s TR-játékok programozója elárulta, hogy a fejlesztőcsapatnak nem csak csapás volt, hogy elvették tőlük a TR-t, hanem egyben áldás is, sőt.

A Tomb Raider 2 óta nem tudtak semmi egetverő újdonságot belevinni a sorozatba. Már azon imádkoztak, hogy valami új projektbe foghassanak, és ne kelljen Larát látniuk. De az Eidosnak mindig a TR volt kikötése, érhetően.

Aztán az AoD-re kevés volt az idejük, legalább fél év kellett volna még, hogy befejezhessék, ám a 35 fős csapattal ezt nem tudták megoldani. Így, az Eidos inkább átadta a stafétát a Crystalnak, így ha úgy nézzük, ők mentették meg kedvenc sorozatunkat!


Amíg a rajongók tűkön ültek, hogy megtudjanak valamit Lara következő készülő kalandjáról, addig az új fejlesztőcsapatnak irtó nehéz dolga volt, hogy mit is kezdhetnének a játékkal most, hogy az övék lett.

Eleinte voltak ötletek egy Angel of Darkness folytatásra, ezekről láthattok lentebb képeket is. Ám inkább kútba dobták az ötletet, mondván, hogy nem szeretnének kapcsolatba kerülni pont azzal a résszel, ami miatt a sorozat bukott. Így módosítottak, ötletelgettek, és egy teljesen új történet lett születőben.  A csapathoz egy régi arc is hozzácsapódott: Lara alkotója, Toby Gard. "Amikor idejöttem, az volt a célom, hogy egy kissé felrázzuk a dolgokat. Hogy a régi lány megjelenését megváltoztassuk. Hogy kissé merészebbek legyünk az irányokat illetően."

Számtalan ötlet jött, ezeket megtekintheted tervrajzok formájában:

Majd 2005 márciusában robbant a bomba: megjelentek az első infók és képek a játékból.
A játék a Tomb Raider: Legend nevet kapta (egyes pletykák szerint a játék címe Tomb Raider: Forest Of Crows lett volna), és ahogy azt látni is lehetett, teljesen megújították a sorozatot, a régi TR-ekhez már szinte köze sem volt. Minden téren „újítás” volt, teljesen máshogy működnek a dolgok, a játék fizikája, mint az elődöknél.

Pár korai screenshot:

Lara is realisztikusabb lett, új felszereléseket kapott, mint például különböző gránátokat, fáklyákat, mágneses csáklyát, headsetet. Az első képeken még copfja volt, nem pedig lófarka.

Aztán jöttek a trailerek, újabb képek, gameplay videók: amint látni lehet, hogy akkoriban hogy festett a játék a kiadotthoz képest… hát… fényévekkel jobb volt szvsz, mint a végleges.
Az egyik főújítás volt Lara headsete. Vajon ki(k) lehetnek, akikkel kommunikál? Aztán később kiderült, hogy Zip (TR5-ből), és egy új karakter, Alister.
Jöttek a találgatások Lara hangját illetően is, eleinte Rachel Weiszre jöttek a tippek, ám bejelentették, hogy egy brit színésznő, Keeley Hawes lett az.


Igazság szerint szinte lehetetlen volt a Legend-del történő munkájukat követni, mert nekik is új volt a TR. Ám azért valahogy megpróbálom felvázolni, hogy mik kerültek ki a játékból, illetve mik lettek drasztikusabban átalakítva:

  • Larára pillantást vetve láthatod, hogy törölték a fáklyáit, füstgránátjait, copfját. Helyette kapott egy PLS-t, egyfajta gránátot, és lófarkat. Kár.
  • Egy az egyben törölték a „Rainforest” (esőerdő) pályát, mondván, hogy túl sok dél-amerikai pálya került volna bele a játékba.
  • Egy az egyben törölték a Kuala Lumpur pályát is (Petronas-ikertorony). Helyette Japán lett.
  • A korai Nepál pályából sok minden nem került bele a véglegesbe, pl. a szobros terem.
  • A japán pályának körülbelül a felét törölték. Eredetileg hosszabb lett volna a motorozós rész, valamint több rejtvényt kellett volna fejteni. (Ilyen volt pl. a reflektoros puzzle.)
  • A Croft manor pályát szabadtéri játszhatóságra is tervezték.
  • Vannak utalások víz alatti, és tengeralattjárós pályákra. Talán Görögországot is meglátogattuk volna?


További érdekességek:

  • A flashback pályán az egyik terem alá van temetve egy korai Angel of Darkness modell, mint amit a képeken is láthattok.
  • Több ellenséget kicseréltek, átformáltak. (pl. Takamoto neve Tamori volt.)
  • Törölték a revolvert és a rakétavetőt.
  • Törölték a faltól elrugaszkodó ugrást (Underworldben pótolták).
  • Törölték a kapaszkodás közbeni lövést (ezt is Underworldben pótolták).
  • Lehetett guggolva lőni.
  • Több animációt lecseréltek, vagy kivágtak.

Állítólag ezekre a fejlesztőknek jó okuk volt: vagy nem működtek technikailag megfelelően a dolgok, vagy nem illettek be a sztoriba/játékba.

Így a játék fokozatosan szépen letisztult, végül megkaptuk 2006 áprilisában a Legendet. Viszonylag jók az eladási statisztikái, kb. 3 millió darabot adtak el belőle idáig.

Képek:

Videók:

bg2