A Tomb Raider 2 magasra tette a mércét, az übereléséhez ismételten oda kellett tennie magát a Core Design-nek.  A Tomb Raider 3-mal a Core már súrolta a PlayStation határait, mindent beleadtak, amit csak tudtak.Következő cikkünk a Tomb Raider 3 születéséről, érdekességeiről szól.

 

Tomb Raider 3

Megjelenés éve:

PC: 1998. november
PlayStation: 1998. november
Mac: 1998. november

 

A Tomb Raider 2 magasra tette a mércét, az übereléséhez ismételten oda kellett tennie magát a Core Design-nek.  A Tomb Raider 3-mal a Core már súrolta a PlayStation határait, mindent beleadtak, amit csak tudtak.

De hogy is kezdődött az egész?! :-) Ismételten a TR1 motorját használták, ám már a TR2-ből kiindulva. Tehát TR2-es fegyverek, életcsíkok, hangok, betűtípus, Lara volt a korai fázisban.

Jött az ötlet, hogy Larának négy meteorleletet kell begyűjtenie, a világ különböző pontjain. Beletették a földgömböt a játékba, s a játékos választhatott, hogy éppen melyik helyszín következzen egy adott misszió után.

Az első pályák valahogy így festhettek (egy korai verzióra visszavezetve):

  • India -> Jungle Ruins, Temple of Shiva.
  • South Pacific Islands -> Coastal Village, Crash Site, Maduhu George.
  • Nevada -> Nevada, Area 51.
  • Peru (!!!) ->  (Pályanevekről sajnos itt nincs információ, ám képeket ebből is láthattok.)
  • London -> Thames Wharf, All Hallows, Lud’s Gate.
  • Antarctica -> Antarctica, Rx-Tech Mines, Lost City of Tinnos.

A pályák mellé jöttek az újítások: végre belekerültek a játékba a színes fényeffektek, a visszhangok és lábnyomok (PS), stb.

Aztán Lara mozgásrepertoárja is bővült: kúszás, sprintelés, bukfencezés, majomlengés, harcok és tárgyak megszerzése késsel (!).
Lara arzenálja ismételten bővült, megújult: A kispisztolyok, vadászpuska, uzik és szigonypuska mellé jött rakétavető, MP5, Desert Eagle, és egy újfajta gránátvető.

Persze új kalandhoz új járművel is társultak: quadok, motorcsónakok (korai verzióban a csendes-óceáni pályán is volt egy kék motorcsónak), kajak, vízalatti motor.

Lara ruhatára is megújult: Bár az alap „Lara-ruci” maradt a TR2-es, hozzá csapódott egy terepnadrág-fekete trikó kombináció, egy zöld sort fehér toppal, egy latex cicaruha, s a terepnadrág narancssárga kabáttal a hűvös éghajlathoz, ami eredetileg fehér kabát volt.
Az idő haladtával egyre inkább körvonalazódott a végleges verzió: Bővültek a pályák, kivágták Perut egy az egyben, az All Hallows pályát átették bónuszpályává. Lara késsel történő interakciót is kivágták (érthető), valamint egyes animációkat, és további apróságokat módosítottak.

Természetesen a hangokat is cserélték, sokkal fülbemászóbbak, élethűbbek lettek. Lara hangja ismételten Judith Gibbins lett.

Az utolsó pillanatban a PC-s verzióból a gyűjthető mentőkristályokat kitörölték, helyette berakták a korlátlan mentést, a kristályokat felcserélték életkristállyá. A PS verzióban ugyanúgy megmaradtak a mentéskristályok, így még keményebbé téve a már alapból is nehéz kalandot.

Körülbelül így született meg a Tomb Raider 3, Lara egyik embert próbáltató kalandja.

És ezzel le is akarták zárni a fejlesztők örökre a Tomb Raider-t. Céljuk eredetileg egy trilógia megalkotása volt, ám ez felháborodást keltett, hogy csak így abbahagynák a sorozatot....

Aztán 2000 februárjában kiadták a Tomb Raider 3 kiegészítő, tulajdonképpen lezáró kalandját, a „The Lost Artefact”-ot. Itt Larának meg kellett találnia az ötödik meteorleletet, s így rájönni az ősi meteorok titkára.

Szerintem mindenkinek kötelező kaland! Ha még nem próbáltad ki vagy félbehagytad, akkor hajrá!

Képek:

Videók:

bg2